NIEUWSBRIEF 3e kwartaal 2020
tnpboz
12 oktober 2020
Bekijk hier de nieuwsbrief 3e kwartaal
https://mailchi.mp/ea8c26c81fce/tnp-nieuwsbrief-2017-1634889
Bekijk hier de nieuwsbrief 3e kwartaal
https://mailchi.mp/ea8c26c81fce/tnp-nieuwsbrief-2017-1634889
Bedrijvenvereniging TNP heeft een nieuw telefoonnummer.
Vanaf 21 september kunt u ons bereiken via 06-11518961
De Corona-crisis blijft het land in zijn greep houden.
We hopen dat u in goede gezondheid bent en blijft, net als uw medewerkers.
Als gevolg van de crisis gaat de geplande Algemene Ledenvergadering op 2 juli NIET door, die dit jaar extra feestelijk zou zijn vanwege het 15 jarig bestaan van onze bedrijvenverenging.
Het biedt ons nu wel de kans om dit in 2021 nog mooier te kunnen organiseren en hopen dat het dan wel door kan gaan.
Maar dat betekent niet dat we als bestuur van TNP niet meer van ons laten horen.
We zullen, wanneer het mogelijk is, deze vergadering op de gebruikelijke manier, alsnog dit najaar organiseren.
Kan dat niet, dan wordt de presentatie van deze vergadering aan iedereen toegestuurd.
Over een aantal weken gaan onze bestuursleden op pad om de leden een aardige attentie aan te bieden.
Met vriendelijke groet,
Bestuur TNP
In afstemming tussen Gemeente (afd.: beheer openbare ruimte en verkeer), handhaving en Bedrijvenvereniging TNP wordt de laatste hand gelegd aan een regeling inclusief parkeer- en stopverboden die het hele bedrijventerrein TNP betreft. Daarmee hopen we de veiligheid verder te verbeteren en potentiële vervuiling tegen te gaan.
Met de parkeer- en stopverboden zal de druk t.g.v. parkerende vrachtwagens en hun chauffeurs op de bedrijven duidelijk moeten verminderen.
Op diverse wegen komen stop- en parkeer-verbodsborden te staan, waar het parkeren van (vracht)auto’s op de openbare weg- behoudens in parkeervakken- verboden wordt.
Via een rondrijdende scan-auto zal handhaving – met verbalisering – plaatsvinden.
Op die manier trachten we het grote aantal auto’s/ vrachtwagens op het bedrijventerrein, daar te laten staan/parkeren, waar dat in onze ogen mogelijk is.
Op die plekken worden ook extra afvalbakken gezet om vervuiling tegen te gaan. Tot zover onze inspanning.
Parkerende vrachtwagens mogen ook geen (koel)motoren laten draaien om geluidoverlast te voorkomen.
Ook uw medewerking wordt gevraagd.
Met Lamb Weston is al afgesproken dat trekkers van vrachtwagens die Lamb Weston bevoorraden, op het bedrijfsterrein gaan parkeren en niet meer in de nabij gelegen straten.
De chauffeurs van de vrachtwagens die bij Lamb Weston moeten zijn, kunnen ook gebruik maken van de toiletfaciliteiten van het bedrijf.
Dit zijn echt de goede stappen die we nu ook op de andere delen van het bedrijventerrein gaan zetten en aan ook aan u als ondernemer vragen dat de chauffeurs, die bij uw bedrijf laden of lossen, ook van uw toiletvoorziening gebruik mogen maken.
Daarmee wordt voorkomen dat we (zakken met) menselijk fecaliën in bermen of afvalbakken tegenkomen, naast ander zwerfafval dat zo maar ergens wordt gedeponeerd.
Helaas komt dat nu nog geregeld voor !
Dat moet anders vinden wij! Bijv. door betreffende chauffeurs een herkenbare kaart of bedrijfsbrief mee te geven. Zo komen alleen “bekende” mensen op uw terrein.
Wij spreken de chauffeurs aan en wijzen hen op deze mogelijkheid.
Stapsgewijs hopen we zelf meer “grip te krijgen en te houden” op de overlast t.g.v. parkerende vrachtauto’s en personenauto’s en hun berijders.
Voor de goede orde geven we alle maatregelen nog eens per gebied weer:
Graag een bericht retour naar secretariaat@tnp-boz.nl dat uw bedrijf meewerkt om toiletvoorziening aan (“uw”) chauffeurs aan te bieden.
Dank voor uw medewerking. Vragen? Bel of mail gerust naar secretariaat@tnp-boz.nl of bel met Wil Dirks, parkmanager – 06-55853724.
Voor bewoners van Bergen op Zoom is er nog steeds overlast van het vrachtverkeer dat de “binnenring” of “stadswegen” naar het industrieterrein gebruikt ondanks een verbod dat met een aantal borden op de toegangswegen is aangegeven.
Zoals u al in de krant hebt kunnen lezen zijn er inmiddels 32 bekeuringen uitgedeeld aan vrachtwagenchauffeurs, die toch zijn ingereden in het gebied wat verboden is voor vrachtwagens. Hieruit blijkt dat de gemeente dit verbod serieus handhaaft.
Om nog eens de te volgen route van en naar het industrieterrein te verduidelijken ziet u hieronder 2 folders ‘vrachtwagen verbod’.
Folder 1 in de talen Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans en Portugees;
Folder 2 in de talen Lets, Estisch, Slowaaks en Oekraïens.
Hiermee kunnen de chauffeurs geïnformeerd worden.
Deze folders met informatie over te volgen routes bij eventuele opdrachtverstrekkingen kunt u ook digitaal meesturen.
We hopen dat u meedoet aan deze aanvullende actie om deze folder(s) uit te delen aan de bezoekende chauffeurs op TNP om zodoende overlast te vermijden.
Voor meer folders die meegegeven kunnen worden aan de chauffeurs: stuur een mail naar secretariaat@tnp-boz.nl of bel naar 0164-764064.
Informatie aan ondernemers corona crisis
Op een groot aantal wegen wordt het parkeren van vrachtwagens, aanhangers of opleggers verboden. Op daartoe geschikt bevonden wegen worden parkeerstroken
(aan één kant van die weg) aangewezen, waar wel geparkeerd mag worden.
Klik op de link, op deze overzichtskaart is dit aangegeven. 250760 Voorstel parkeer en stopverboden Noordland 17-2-20
Een rode stippellijn betekent dat daar niet geparkeerd mag worden.
Bij een blauwe stippellijn mag men wel parkeren.
Bij deze stroken worden ook extra afvalbakken geplaatst om evt. afval op te vangen.
De gemeente zal vanuit afd. Handhaving toezien op deze parkeerverboden.
Info-Special bedrijvenvereniging TNP
Graag willen we u met deze speciale uitgave informeren over een aantal afspraken die we als bedrijvenvereniging TNP met de betrokkenen van de gemeente hebben gemaakt.
Deze afspraken worden allen in de eerste helft van 2020 ingevuld, te weten:
Aanpak/ revitalisering van de Poort
Samen met de gemeente hebben we de Poort onder de loep gelegd en gaan een aantal knelpunten aanpakken.
Zo is het bijvoorbeeld het verloop van de weg (rijrichting) niet altijd duidelijk en/of zijn er scherpe hoeken en/of je rijdt een doodlopende stuk weg in.
Ter verbetering wordt de gewenste rijrichting met extra witte lijnen aangegeven.Om te voorkomen dat (vracht)wagens een doodlopende weg inrijden wordt bebording- voor doodlopende weg – beter zichtbaar geplaatst (bij Kruisakkers en Karmel).
De toegang naar de Poort op Boerenverdriet en Burgerhout wordt beter gemarkeerd door hier de beplanting terug te snoeien en daar ook de bekende TNP-borden te plaatsen.
Beplanting op de Poort is overal aangepakt- d.w.z. gesnoeid en waar nodig aangevuld.
Verkeersmaatregelen op de Poort
Op de Poort wordt maximum snelheid 30 km-uur van Burgerhout tot Boerenverdriet.
De aansluiting van de Karmel op de Randweg gaat dicht voor alle autoverkeer.
Fietsers kunnen hier wel passeren.
Vrachtwagens, aanhangers, opleggers parkeren wordt op hele Poort verboden.
Het wegverloop op de Poort wordt met lijnen verduidelijkt evenals de bebording
Routes voor vrachtverkeer van en naar het bedrijventerrein.
Vrachtverkeer van en naar het bedrijventerrein dienen gebruik te maken van de randwegen en de Markiezaatsweg. De binnenring rond de stad is verboden voor vrachtverkeer , behoudens voor het directe bevoorraden van winkels. Alle bedrijven op TNP hebben inmiddels een routeaanbeveling ontvangen.
Groenonderhoud en bestrijden van zwerfafval
Met de afdeling onderhoud van groen zijn afspraken gemaakt t.a.v. het uitvoeren van extra maaibeurten van het gras van de bermen van de wegen op TNP.
Met WVS zijn afspraken gemaakt voor het uitvoeren van extra schoonmaakrondes op het hele bedrijventerrein. Op de Poort e.o. wordt jaarlijks nog eens een extra schoonmaakronde uitgevoerd samen met de jonge Zeeverkenners .
Ook dit voorjaar is er weer de mogelijkheid voor de leden van TNP deel te nemen aan de BHV-cursussen (met korting) en de AED cursussen (gratis).
Deze cursussen worden uitgevoerd door BHV Brabant volgens de richtlijnen van het NIBHV (Nederlands Instituut voor Bedrijfshulp Verlening).
De BVH basiscursus wordt gegeven op 2 maart 2020 (Eerste Hulp) en 9 maart 2020 (Brand & Ontruiming) (cursus is 2 dagen)
De herhalingscursus BHV wordt gegeven op 6 april, 11 mei, 20 mei, 3 juni en 15 juni 2020
Aanvang van deze cursussen is om 08.30 en einde 16.30 uur en worden gegeven in Partycentrum Rozenoord, Beukenlaan 14, Bergen op Zoom.
De prijs voor deze cursussen bedraagt:
Basiscursus BHV: € 227,50 excl. BTW (2 dagen)
Herhalingscursus BHV: € 132,50 excl. BTW (1 dag, jaarlijkse herhaling)
Deze prijzen zijn incl. lunch, consumptie, leslokaal en leshulpmiddelen
Als lid van TNP wordt van dit bedrag € 25,– (herhaling) en € 50,– (basis) door TNP betaald.
Per BHV-cursus kunnen max. 15 personen deelnemen.
De AED cursussen zijn gratis voor werknemers van de leden en hieraan kunnen maximaal 2 personen per bedrijf deelnemen. Voor een 3e persoon wordt dan € 17,50 excl. BTW (herhaling) en € 22,50 excl. BTW (nieuwe training) in rekening gebracht.
De AED cursus (nieuwe training) wordt gegeven op 17 maart 2020. De duur van deze training is 3 uur, aanvang 15.00 uur – einde 18.00 uur.
De AED cursus (herhaling) is op 10 maart 2020. De duur van deze training is 2 uur, aanvang 16.00 uur en einde 18.00 uur
De cursus kan alleen doorgaan bij deelname van minimaal 10 personen. Er kunnen max. 12 personen deelnemen.
Locatie AED cursussen: de locatie is nog niet bekend. Uw wordt hier t.z.t. over geïnformeerd.
Aanmelden kan via het secretariaat van TNP: secretariaat@tnp-boz.nl onder vermelding van naam, geboortedatum en adres van de deelnemer (en bij een herhalingscursus ook het nummer van het pasje van het NIBHV) en adres en naam aan wie de factuur moet worden verzonden.
Vermeld duidelijk of het de basis-, de herhalings- of AED cursus betreft.
Opgave van kandidaten moet 2 weken voor aanvang van de cursus bij TNP binnen zijn en TNP zorgt er voor dat deze aanmelding wordt doorgestuurd naar BHV Brabant.
De inschrijving is bindend, dat wil zeggen dat bij niet aanwezig zijn van 1 of meerdere van uw kandidaten toch de cursusprijs in rekening zal worden gebracht.
Na betaling van de factuur die u ontvangt via BHV Brabant worden de certificaten/pasjes naar uw bedrijf verzonden.
Voor alle cursussen geldt dat wanneer er te veel aanmeldingen zijn, de deelnemers op een wachtlijst worden geplaatst en zal er een volgende datum gepland worden.